عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از مطالب خوشتون آمده باشد و از آن لذت برده باشید.در صورت تمایل در نویسندگی وبلاگ در قسمت نظرات برامون بنویسید. مدیریت وبلاگ" امیر حسین رحیم نظری"

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان MEGA WEB و آدرس megaweb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 608
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 88
:: باردید دیروز : 80
:: بازدید هفته : 481
:: بازدید ماه : 3232
:: بازدید سال : 13926
:: بازدید کلی : 198403

RSS

Powered By
loxblog.Com

معرفی آیفون ۵: باریک‌تر و کشیده‌تر، با همان ظاهر قبلی
شنبه 25 شهريور 1391 ساعت 20:37 | بازدید : 761 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 بعد از اتمام بخش اول کنفرانس، نوبت به سوگلی اپل می‌رسد که دو سال تمام همه را منتظر خود گذاشته است. تیم کوک بعد از ارائه آمارها به پایین صحنه می‌رود و مدیر بازاریابی جهانی اپل در صحنه حاضر می‌شود. با کم‌ترین مقدمه‌ چینی، نوبت به معرفی آیفون ۵ می‌رسد؛ آیفونی که می‌خواهد دل همه شیفتگان اپل را بدست بیاورد. اسلاید‌ها پخش می‌شود و از آیفون جدید رونمایی می‌شود؛ همان چیزی که انتظارش را داشتیم، شایعات کاملا به حقیقت پیوسته بودند. یک آیفون ۴ اینچ کشیده که نسبت ۱۶:۹ دارد و روح جاودانه استیو جابز را از خود رانده است.

iPhone5_0190-(1).jpg

طراحی

در آیفون ۵، خبری از بدنه بی‌کیفیت و پلاستیکی نیست. سرتاسر آیفون از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است. این مدل ۱۸٪ باریک‌تر از برادر بزرگتر خود یعنی آیفون 4S است و عرض ۷.۶ میلی‌متری دارد. مسئولان اپل مدعی بودند که آیفون ۵، نازک‌ترین اسمارت‌فون دنیا است اما ظاهرا از تولیدات شرکت موتورولا خبر نداشتند، چرا که آن شرکت هم یک گوشی با قطر ۷.۱ میلی‌متر تولید کرده بود (دروید رازر). در آیفون جدید یک صفحه نمایش ۴ اینچی در انتظار شماست که نسبت ۱۶:۹ دارد و ممکن است انگشت شصت دست افرادی که انگشت‌های کوچک دارند، همانند سابق به بالاترین نقطه صفحه نرسد. این مدل ۲۰٪ سبک‌تر شده، وزن ۱۱۲ گرمی دارد و  طراحی آن بر پایه آیفون ۴ است.

سخت‌افزار

از طراحی تقریبا تکراری آیفون ۵ که بگذریم، سخت‌افزار سرگرم کننده‌ای در انتظار ما خواهد بود. در قلب این تلفن هوشمند پردازنده A6 جای گرفته که سرعت آیفون جدید را دوبرابر می‌کند. دوربین همان ۸ مگاپیکسل باقی مانده اما به لطف فناوری‌های جدیدتر، سرعت عکاسی ۴۰٪ بیشتر شده و با کمک فیلترهای هوشمند، می‌توانید تصاویر زیباتری بگیرید. فناوری iSight در آیفون به شما کمک می‌کند تا علاوه بر این قابلیت‌ها، در نور کم هم بتوانید تصاویر خوبی را شکار کنید. نکته جالب توجه در دوربین آیفون ۵، اضافه شدن فناوری پانوراما است که اپل از اضافه کردن آن در نسخه‌های قبلی اجتناب می‌کرد.

iPhone5_0283-(1).jpg

سوالی که در ذهن بسیاری از توسعه دهندگان و کاربران اپل ایجاده شده بود، نسبت ۱۶:۹ در صفحه و مشکلاتی که ممکن است ایجاد کند. اپل در این رابطه توضیح داد که اپلیکیشن‌های فعلی  مشکلی نخواهند داشت و با اضافه کردن نوار مشکی در کنارهای صفحه، این چالش از پیش رو برداشته می‌شود. اپل با این کار خود نشان داده که برای حل مشکلات، راه‌‌حل‌های آسان زیادی وجود دارد و نیازی به تحلیل‌های پیچیده فنی نیست؛ صرفا یک ستون مشکی وارد می‌شود و کل نگرانی نسبت ۱۶:۹ را از بین می‌برد، جدا که اپل نوآورانه کار می‌کند!

تعداد پیکسل در هر اینچ (ppi) آیفون، ۳۲۶ است و طبق گفته مسئولان اپل، برترین صفحه نمایش دنیا از آن آنهاست. یکی دیگر از قابلیت‌های آیفون که در نسخه جدید طبق انتظارات به آن اضافه شده، پشتیبانی از شبکه نسل چهارم است که از جمله مزیت‌های آن می‌توان به یکپارچگی چیپ‌های به کار رفته در آن اشاره کرد. همچنین وای-فای آیفون ۵ بهبود یافته و سرعت دریافت/ارسال اطلاعات بیشتر شده است. از جمله بهبودهای دیگر در آیفون جدید، تغییر میکروفون‌ها است که علاوه بر کاهش نویز، تجربه بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

iPhone5_0204-(1).jpg

با توجه به اینکه سرعت کارت گرافیک همانند پردازنده دوبرابر شده، امکان انجام بازی‌ها به شکل بهتری وجود دارد، به طوری که توسعه‌دهندگان نسخه جدید بازی‌های محبوب را با جزییات کامل و محیط پویا‌تر آماده کرده‌اند. در آخر هم از کانکتورهای آیفون ۵ رونمایی شد که lightning نام دارد و ۸۰٪ کوچک‌تر از مدل‌های قدیمی ۳۰ پینی است. اپل قول داده است که یک مبدل برای این کانکتور عرضه کند تا کاربران مدل‌های قبلی هم بتوانند از این کابل‌های جدید استفاده کنند. همچنین میزان عمر باتری برای مکالمه در شبکه LTE/3G حدود ۸ ساعت خواهد بود. 

قیمت و زمان عرضه

در رابطه با قیمت آیفون ۵ در فروشگاه‌ها و بدون قرار داد اپراتوری، صحبتی به میان نیامد اما مدل‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگ با قرارداد اپراتوری به ترتیب ۱۹۹، ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار قیمت خواهند داشت. همچنین آیفون ۴ با ظرفیت ۸ گیگ و با قرارداد اپراتوری به صورت رایگان عرضه می‌شود و مدل 3Gs هم رسما از خط تولید اپل خارج می‌شود. آیفون ۵ از ۱۴ سپتامبر (فردا) پیش‌ فروش شده و تا ۲۴ سپتامبر در اکثر کشورهای اروپایی در دسترس خواهد بود. همچنین تا قبل از انتهای سال ۲۰۱۲ میلادی، شاهد عرضه آیفون ۵ در ییش از ۱۰۰ کشور خواهیم بود.



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: A6 , apple , iphone 5 , آیفون , آیفون جدید , آیفون۵ , استیو , اپل , تیم‌کوک , مک ,
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود
شنبه 11 شهريور 1391 ساعت 15:24 | بازدید : 780 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

  «دیوید جیمز» نام عکاس ویژه هنرپیشه فیلم جنجالی و پر هیجان «ماموریت غیر ممکن» است. فیلمی که در آن برای انجام خطرناکترین صحنه‌ها نیز از بدلکاری استفاده نشد و این عکاس عکس‌های خود از این صحنه‌های خطرساز را در قالب کتابی جدید منتشر کرده است.

«جیمز» عکاس همیشگی و همراه «تام کروز» هنرپیشه اصلی فیلم «ماموریت غیرممکن،‌ پروتکل روح» است،‌ فیلمی که از پیش از اکران جهانی به دلیل انتشار خبر استفاده نکردن از بدلکار به جای نقش اصلی در صحنه‌های بسیار خطرناک به شدت جنجال برانگیز شده بود.

جیمز در هنگام تصویربرداری این فیلم از حرکات متحورانه و شگفت انگیز کروز در حین ایفای نقش عکاسی کرده و اکنون کتابی را از این تصاویر منتشر کرده است.

وی در فیلم‌های زیادی با کروز همکاری کرده است اما به اعتقاد وی بدلکاری‌ها و بازی‌های وی در صحنه‌های پر برخورد و خطرناک این فیلم بهترین‌هایی بوده که تا به حال از کروز دیده است.

وی می‌گوید: تا به حال فیلمی نبوده که کروز در آنها خود به انجام کارهای بدلکار نپرداخته باشد اما صحنه‌های مامورت غیرممکن در برج خلیفه دبی که در حال حاضر مرتفع ترین ساختمان در جهان به شمار می‌آید،‌ من را می‌ترساند.

جیمز می‌گوید: یکی از ترسناکترین حرکات وی در حین بازی این فیلم،‌ صحنه‌ای بود که کروز متصل به یک کابل به سمت پایین برج دوید،‌ او واقعا به سمت پایی برج دوید! کابل اجازه می‌دهد تا با هر سرعت و شدتی که می‌خواهی بدوی و حرکت کنی،‌ کابل در نقطه‌ای متوقف می‌شود اما در آن لحظه باید به آنچه رخ می‌دهد و تیمی که بدلکاری را برنامه ریزی کرده‌اند،‌ اعتماد کنید.

جیمز برای عکاسی از «تام کروز» از جاهای عجیب و غریبی بالا می‌رفت و یا آویزان می‌شد،‌ در صحنه‌هایی که کروز خارج از برج خلیفه در حال انجام ماموریت است، ‌جیمز به کابلی که از پنجره طبقه 160 به بیرون آویزان شده متصل است. وی می‌گوید: باید به ایمن بودن کابل و سازنده کابل و کل ساختار اطمینان داشته باشی و فراموش نکنی که افراد زیادی هوایت را دارند.

جیمز یک ماه پیش از آغاز این صحنه‌ها در حال تمرین و آموزش بوده است. برای این تمرینات دیواری 24 متری در استدیوی پارامونت ساخته شده بود تا جیمز با بازی‌ها و حرکات کروز در حین بازی آشنا شود. جیمز می‌گوید برای گرفتن بهترین عکس در صحنه تلاش می‌کنم تا توجهی به دوربین‌ها نداشته باشم زیرا دوربین‌ها در حال تصویربرداری فریم‌های افقی هستند. من به دور و برم نگاه می‌کنم تا بهترین نقطه را برای عکاسی پیدا کنم.

وی برای مثال درباره عکاسی پوستر فیلم «آخرین سامورایی» می‌گوید: عکس این پوستر «تام» را نشان می‌دهد که بر روی اسب در حال تاختن به سوی دوربین است و اینطور به نظر می‌آید که در میان میدان نبرد در حال فریاد کشیدن است اما در واقع او دارد بر سر من فریاد می‌زند: از سر راهم کنار برو!»


ماموریت غیر ممکن: پروتکل روح
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
تام کروز در حال دویدن در میان توفان شن در صحرای دبی

معلق در آسمان
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
جیمز می گوید صحنه دویدن کروز به پایین برج ترسناکترین صحنه ای بود که وی در این فیلم اجرا کرده است

دیودن روی دیوار
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
تام کروز متصل به کابل در حال دویدن بر روی دیواره مرتفع ترین برج جهان

بیرون از برج خلیفه
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
جیمز برای عکاسی از کروز مجبور بود خود در موقعیتی بالاتر از وی قرار بگیرد،‌ از ارتفاعات بالا رفته و از کابلها آویزان شود

مصائب یک عکاس فیلم
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
جیمز در یکی از صحنه ها برای داشتن زاویه عکاسی خوب با کمک یک کابل از طبقه 160 برج خلیفه آویزان شد

تمرین بدلکاری
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
جیمز به همراه تام کروز برای اجرا و عکاسی از صحنه های برج خلیفه و دیگر صحنه های بدلکاری یک ماه به تمرین پرداختند

بر بلندترین برج زمین
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
تصویری از تام کروز بر روی مرتفع ترین نقطه برج خلیفه 

بام زمین
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
کروز بر روی مرتفع ترین بخش برج خلیفه

بدلکاری بدون بدلکار
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
کروز در حال اجرای یکی از صحنه های اکشن در «ماموریت غیر ممکن»

تجهیزات
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
جیمز معتقد است در حین اجرای صحنه های پرخطر باید به تجهیزات و تیم اجرای برنامه اطمینان کامل داشت

برج خلیفه،‌ دبی
عکس های اعجاب‌آور از بدلکاری‌های ستاره معروف هالیوود  www.taknaz.ir
چشم اندازی دورتر از فراز قله برج خلیفه


:: موضوعات مرتبط: جالب! , etc pics , ,
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
اسفالت شدن به معنای واقعی در چین !! (+ تصاویر )
شنبه 11 شهريور 1391 ساعت 15:21 | بازدید : 719 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 یک موتورسوار بدشناس چینی زیر چندین تن آسفالت داغ در منطقه "یوهوان" استان چجیانگ چین جان خود را از دست داد.

به گزارش تک ناز این حادثه بر اثر واژگونی کامیون حامل 10 تن آسفالت و ریخته شدن سنگ های داغ روی این موتور سوار که به طور ناگهانی در مقابل این کامیون ظاهر شده بود، رخ داد.

دمای آسفالت ریخته شده روی این موتور سوار چینی بالای 100 درجه بود.

اسفالت شدن به معنای واقعی در چین !! (+ تصاویر ) www.taknaz.ir

اسفالت شدن به معنای واقعی در چین !! (+ تصاویر ) www.taknaz.ir

اسفالت شدن به معنای واقعی در چین !! (+ تصاویر ) www.taknaz.ir

اسفالت شدن به معنای واقعی در چین !! (+ تصاویر ) www.taknaz.ir



:: موضوعات مرتبط: جالب! , etc pics , ,
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
مورچه ها از نمای نزدیک این شکلی هستن ! (عکس)
شنبه 11 شهريور 1391 ساعت 15:30 | بازدید : 842 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 مورچه ها از نمای نزدیک این شکلی هستن ! (عکس)

قیس سلیح عکاس عراقی که در عکاسی از نماهای نزدیک از جانوران تبحر دارد این عکس را منتشر کرده اند.

همیشه مورچه ها را از بالا به پائین نگاه می کنیم، به خاطر جثه ریز و کوچک شان آنها را خیلی هم جدی نمی گیریم، اما این عکس تصویر دیگری از موجودی را نشان می دهد که سوره ای از قرآن به نام اوست و در نمای نزدیک چهره اش روبات های آهنی و انیمیش های فضایی شباهت دارد و جدی تر از آن چیزی است که فکرش را می کردیم!

 



:: موضوعات مرتبط: جالب! , علمی , etc pics , ,
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
قول داده رژیم بگیره!
شنبه 11 شهريور 1391 ساعت 15:21 | بازدید : 776 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 

  قول داده رژیم بگیره!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS



:: موضوعات مرتبط: جالب! , etc pics , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
عکس العمل مربیان پرتغال و اسپانیا در لحظات حساس
شنبه 11 شهريور 1391 ساعت 15:17 | بازدید : 641 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 .

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS



:: موضوعات مرتبط: جالب! , etc pics , ,
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
اولین عکس
یک شنبه 5 شهريور 1391 ساعت 1:43 | بازدید : 997 | نوشته ‌شده به دست Arash Salehnia | ( نظرات )

 megaweb:از اولین عکسی که در دنیا ثبت شد تا امروز که عکاسی به سادگی فشردن یک دکمه شده است، نزدیک به دو قرن و نیم می‌گذرد از لحظه‌ای که دریچه‌ای جدید به دنیای خاطرات و لحظات ما باز شد.

عکس زیر اولین عکس جهان است که در سال 1826 توسط عکاس فرانسوی «ژوزف نیسه فور نیپس» ثبت شد، او این عکس را در طی هشت ساعت با فرایندی که آن را «هلیوگرافی« نامید، ثبت کرد.

 


 


اما پس از ثبت اولین عکس، مشتاقان عکاسی باید نیم قرن منتظر می‌ماندند تا بتوانند اولین عکس رنگی را در قاب عکس و آلبوم‌های خود داشته باشند. تصویر زیر که اولین عکس رنگی تاریخ است در سال 1872 توسط «لوئیز دوکس دو هارون» در فرانسه ثبت شد.

 



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , جالب! , etc pics , ,
:: برچسب‌ها: قدیمی , عکس , سیاه سفیدورنگی ,
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
خلق آثار بی نظیر با دود سیگار!
یک شنبه 5 شهريور 1391 ساعت 1:18 | بازدید : 775 | نوشته ‌شده به دست Arash Salehnia | ( نظرات )

megaweb:"فرناندو دی آل ریکه" هنرمند برزیلی با استفاده از اثرات رنگی دود سیگار روی کاغذ سفید، آثار زیبا و منحصر به فردی خلق میکند که این آثار و نحوه کشیدن آن را میبینید.

 








 


:: موضوعات مرتبط: جالب! , etc pics , ,
:: برچسب‌ها: هنر , دود سیگار ,
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
کلیسایی ساخته شده از لِگو در هلند!
یک شنبه 5 شهريور 1391 ساعت 1:4 | بازدید : 764 | نوشته ‌شده به دست Arash Salehnia | ( نظرات )

megaweb:کلیسای آبوندانتوس در شهر اِنسخِده هلند که از قطعات لگوی بزرگ ساخته شده گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.

 





 

بفیه در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: جالب! , etc pics , ,
:: برچسب‌ها: کلیسا , لگو ,
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
:: ادامه مطلب ...
دانلود ويندوز ٨ enterprise نسخه نهايى.
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 12:7 | بازدید : 2394 | نوشته ‌شده به دست Behrad davoudi | ( نظرات )

 

ویندوز 8 با تمام نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز که طی 25 سال گذشته عرضه شده اند، متفاوت است. نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز با انواع مختلف کامپیوترها کار می کند و به خوبی با ابزارهای مجهز به صفحه های لمسی سازگار می باشد. در ادامه با امکانات جدید این سیستم عامل بیشتر آشنا می شوید. 

محتویات این بسته عبارتند از:
- نسخه Enterprise کاملترین نسخه ویندوز 8 (نسخه 32 بیتی و 64 بیتی)
- فیلم آموزش امکانات جدید ویندوز 8
- نرم افزار ها و ابزار لازم در ویندوز 8
- و ...

به دلیل اینکه این ویندوز به تازگی عرضه شده است هنوز کرک 100% درستی ندارد، شما می توانید با سفارش دادن این ویندوز و نصب آن در کنار ویندوز اصلی سیستمان تا آمدن کرک، با ویژگی های جدید این ویندوز آشنا شوید، به محض انتشار کرک، آن را به صورت رایگان می توانید از اینجا دریافت نمایید.



ویندوز 8 با انواع مختلف کامپیوترها مانند نوت بوک، کامپیوتر رومیزی و تبلت ها سازگار است. پیش از این سیستم عامل ویندوز تنها با پردازنده های AMD و Intel سازگار بود ولی Windows 8 با انواع مختلف CPU و APU سازگار است در حال حاضر اکثر تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند مجهز به APU های مختلف هستند که ویندوز 7 از آنها پشتیبانی نمی کرد. مایکروسافت در نمایش نسخه آزمایشی ویندوز 8، این سیستم عامل را در تبلت های مختلف و با پردازنده های Tegra 2 انودیا و Qualcomm و کامپیوترهای مجهز به پردازنده های AMD و Intel به نمایش گذاشت.

صفحه اصلی (Home Screen) ویندوز 8 با ابزارهای مجهز به صفحه لمسی سازگار است رابط کاربری ویندوز 8 مشابه صفحه اصلی سیستم عامل Windows Phone 7 شده است و همه چیز طوری طراحی شده تا دستورات براحتی از طریق لمس انگشتان دریافت شوند. اما در پشت این رابط کاربری همان دسکتاپ، نوار ابزار و Explorer برای کامپیوترهای معمولی وجود دارد.

در ویندوز 8 منوی Start به طور کامل تغییر کرده است و اطلاعات اولیه مانند زمان، تعداد نامه های خوانده نشده و غیره را نمایش می دهد. نحوه قرار گرفتن صفحه های مختلف در کنار یکدیگر نیز تغییر کرده و شما می توانید صفحه های مختلف را در کنار صفحه اصلی داشته باشید و به هر میزان که علاقه دارید به هر کدام فضا اختصاص دهید. نرم افزارها (Apps) در ویندوز 8 همانند Windows Phone 7 برخی از اطلاعات اولیه را بدون نیاز به اجرای آنها نمایش می دهند به عنوان مثال برای مشاهده دمای هوا نیاز نیست که نرم افزار آب و هوا را اجرا کنید. دمای هوا در عنوان خود نرم افزار نمایش داده می شود. در تصویر پایین نحوه قرار گرفتن دو پنجره در کنار یکدیگر را مشاهده می کنید و همانطور که در تصویر مشخص است با کشیدن یک پنچره به طرفین فضای اختصاص داده شده به آن کم و زیاد خواهد شد.
نمایش نرم افزارهای مختلف در کنار هم و تغییر فضای اختصاص داده شده روی صفحه برای هر کدام یکی از بهترین قابلیت های ویندوز 8 است. زمانی که یک نرم افزار در حال اجرا است به راحتی می توانید نرم افزارهای دیگری را در کنار آن اجرا کرده و همه را برروی صفحه مشاهده و کنترل کنید. این امکانی است که هیچ کدام از تبلت های اندرویدی و یا iPad ندارند.

رابط کاربری مترو:
ویندوز ۸ رابط کاربری جدید بر پایهٔ زبان طراحی مترو مایکروسافت را به کار خواهد گرفت، مترو محیطی خواهد بود از ویژگی جدید کاشی وار(مربع مانند) که در صفحه شروع(Start Screen) نمایان می‌شود که مشابه سیستم عامل ویندوز فون می‌باشد. هر کدام از آن کاشی‌ها یک برنامه را نشان می‌دهد و قادر خواهد بود که اطلاعات مرتبط مانند تعداد پیام‌های خوانده نشده برای یک برنامهٔ رایانامه و یا درجه حرارت آب و هوا را نشان دهد. سبک مترو برنامه‌های کاربردی را تمام صفحه اجرا می‌کنند و می‌توانند برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین یکدیگر از قرارداد(Contracts) استفاده کنند. آن‌ها از طریق فروشگاه ویندوز(Windows Store)در دسترس خواهد بود.برنامه‌های سبک مترو با Windows Runtime platform جدید و با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی سی++، ویژوال بیسیک،سی شارپ و اچ تی ام ال/جاوااسکریپت توسعه یافته‌اند.

محیط سنتی دسکتاپ برای اجرای برنامه‌های دسکتاپ به عنوان نرم افزار مترو تلقی می‌شود. و همچنین دکمه شروع(Start) از نوار وظیفه حذف شده‌است و به جای آن ناحیه حساسی بوجود آمده که با حرکت ماوس به سمت گوشه چپ پایین ظاهر می‌شود. همچنین نوار چارم(Charm Bar) اضافه شده‌است، هر دو مورد ذکر شده صفحه شروع جدید مترو را باز می‌کنند که جایگزین صفحه شروع قبلی شده‌است.

فروشگاه ویندوز:
فروشگاه ویندوز پلت فرم آینده توزیع دیجیتال توسط شرکت مایکروسافت به عنوان بخشی از برنامه های کاربردی سبک مترو ویندوز ۸ توسعه یافته است. فروشگاه ویندوز همچنین اجازه خواهد داد که توسعه دهندگان برنامه های کاربردی دسک تاپ خود را تبلیغ کنند.در فروشگاه ویندوز هر دو برنامه کاربردی رایگان و پرداختی موجود است.برنامه های پرداختی در محدوده قیمت ۱٫۴۹ دلار تا ۹۹۹٫۹۹ دلار می باشد.برنامه نویسان و توسعه دهندگان نیز می توانند برنامه های آزاد و آزمایشی را ارائه کنند.فروشگاه ویندوز همزمان با ویندوز ۸ نسخه مصرف کنندگان که در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۱۲ منتشر شد،دردسترس قرار گرفت.توسعه دهندگان و برنامه نویسان از ۳۸ کشور می توانند برنامه های کاربردی برای ویندوز فروشگاه ارسال کنند.این برنامه هم اکنون از ۱۰۹ زبان پشتیبانی می کند.البته این در ایران در دسترس نیست.

مایکروسافت، فروشگاه ویندوز را در ویندوز ۸ تایید کرده‌است. به‌ مانند مرکز نرم‌افزار اوبونتو و فروشگاه برنامه‌های کاربردی مک که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های کاربردی مترو شکل خودشان را بر روی وسایل جانبی ویندوز ۸ انتشار دهند. فروشگاه ویندوز همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های کاربردی Win32 یا «دسکتاپ قدیمی» را نیز انتشار دهند، اگرچه فروشگاه فقط پیوندها به وب‌گاه‌های برنامه را آماده می‌کند.

ویژگی های جدید ویندوز 8:
- رابط کاربری جدید (مترو) برای صفحه نمایش لمسی
- حذف دکمه استارت
- مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۰
- ورود کاربری با استفاده از تصویر
- بوت سریع هیبریدی
- Task Manager(برنامه مدیریت وظیفه) جدید
- راه اندازی ویندوز با استفاده از فلش مموری
- پشتیبانی از چندین نمایشگر
- پشتیبانی از USB3
- پشتیانی از معماری ARMعلاوه بر اینتل و AMD
- صفحه شروع جدید
- قابلیت بازگردانی سیستم عامل به تنظیمات کارخانه(اولیه)
- سیستم پرونده جدید REfs
- پشتیبانی از ارتباط حوزه نزدیک(NFC)
- بوت امن
- پشتیبانی از فناوری RAID 1 و RAID 5
- اضافه شدن نوار ریبون به ویندوز اکسپلورر مانند مایکروسافت آفیس۲۰۱۰
- توانایی بازکردن پرونده‌های ISO، IMG و VHD
- نرم افزار ویندوز دیفندر در این ویندوز دارا قابلیت آنتی ویروس است، که مشابه نرم افزار مایکروسافت سکیوریتی اسنشالز عمل می‌کند و پیش بینی می‌شود جایگزین این نرم افزار شود
- اضافه شدن ویژگی ایمنی خانواده(Family safety)که به والدین این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های فرزندان خود را در اینترنت نظارت و کنترل کنند و همچنین از فرزندان خود محافظت کنند و رایانه ی آنان را کنترل کنند
- چند وظیفگی جدید

ویژگی های حذف شده در ویندوز 8:
- نوار دستور(command bar)جایگزین نوار ریبون(Ribbon UI) شده‌ است.
- ویندوز مدیا سنتر در تمام نسخه‌های آن حذف شده اما به عنوان یک افزونه (add-on)در دسترس است
- ویندوز مدیا پلیر از پخش دی وی دی پشتیبانی نمی‌کند، اگر چه ویندوز مدیا سنتر اگر جداگانه خریداری شود هنوز پخش می‌کند
- دکمه شروع(Start button) حذف شده، اگرچه هنوز به عنوان یک نقطه حساس در پایین سمت چپ صفحه در دسترس است
- دکمه نمایش دسکتاپ در نوار وظیفه دیده نمی‌شود، اما هنوز با کلیک کردن در گوشه پایین سمت راست صفحه فعال می‌شود
- رابط کاربریآئرو ویندوز(Aero)که در ویندوز ویستا و ویندوز ۷ وجود دارد در ویندوز ۸ حذف شده‌است
- صفحه آبی مرگ که اطلاعات فنی درباره خطایی که باعث توقف سیستم عامل شده را نشان می‌داد ساده تر شده‌است

نرم افزارهای ویندوز 8 چطور کار خواهند کرد؟

مایکروسافت اعلام کرده که نرم افزارهایی که خود برای ویندوز 8 ساخته است همگی مبتنی بر فناوری های وب یعنی HTML5 و JavaScript هستند. این نرم افزارها شباهت زیادی به نرم افزار تبلت ها دارند. بعنوان مثال نرم افزار آب و هوا، پیش بینی وضعیت آب و هوای مناطق مختلف را تا 5 روز آینده نمایش می دهد. خبر خوان نیز اخبار مختلف را به همراه تصویر کوچک مربوطه نمایش می دهد. مایکروسافت علاوه بر این ها نسخه 10 مرورگر محبوب Internet Explorer را به نمایش گذاشت. IE 10 بطور کامل با تبلت ها سازگار شده است. مایکروسافت همچنین قصد دارد فروشگاه نرم افزارهای ویندوز 8 را نیز راه اندازی کند ولی هنوز جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام نکرده است.

آیا نرم افزارهای فعلی ویندوز مانند آفیس و فوتوشاب نیز در ویندوز 8 اجرا خواهند شد؟
نرم افزارهای فعلی تحت سیستم عامل ویندوز نیز در ویندوز 8 کار خواهند کرد اما با صفحه لمسی تبلت ها سازگار نبوده و کارکردن با آنها در تبلت ها مشکل خواهد بود. نکته جالب در ویندوز 8 این است که کاربر می تواند نرم افزارهای قدیمی ویندوز را در کنار نرم افزارهای جدید HTML5/JavaScrip اجرا کند.



ویندوز 8 اینترپرایز (نسخه نهایی) - Windows 8 Enterprise x86/x64

ویندوز 8 اینترپرایز (نسخه نهایی) - Windows 8 Enterprise x86/x64

ویندوز 8 اینترپرایز (نسخه نهایی) - Windows 8 Enterprise x86/x64

ویندوز 8 اینترپرایز (نسخه نهایی) - Windows 8 Enterprise x86/x64

ویندوز 8 اینترپرایز (نسخه نهایی) - Windows 8 Enterprise x86/x64


حداقل سیستم مورد نیاز:

Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster
RAM: 1 gigabyte (GB) (32-bit) or 2 GB (64-bit)
Hard disk space: 16 GB (32-bit) or 20 GB (64-bit)
Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device or higher
To use touch, you need a tablet or monitor that supports multitouch
To snap apps, you need a screen resolution of at least 1366 x 768



:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , MEGA DOWNLOAD , ,
:: برچسب‌ها: خريد اينترنتى ويندوز ٨ , ,
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13