آئودی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از مطالب خوشتون آمده باشد و از آن لذت برده باشید.در صورت تمایل در نویسندگی وبلاگ در قسمت نظرات برامون بنویسید. مدیریت وبلاگ" امیر حسین رحیم نظری"

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان MEGA WEB و آدرس megaweb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 608
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

آئودی
پنج شنبه 29 دی 1390 ساعت 18:59 | بازدید : 1578 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

   


پس از جنگ نام آئودی (به زبان لاتین یعنی " بشنو")حذف گردید اما در سال 1965 مجددا انتخاب شد.از طرف دیگر این نام به نوعی جناس معنایی با کلمه Hoerchدر زبان آلمانی دارد که به معنی شنیدن است و نام یکی از بنیان گذاران شرکت نیز می باشد.
هنگامی كه August Horch در سال 1910 اولین اتومبیل خود بنام Audi نوع B را تولید كرد با موفقیت زیادی روبرو شد.
پس از آن Horch در سال 1911 با Audi B وارد مسابقات Austrian Alpine شد او رهبری یك تیم از رانندگان را كه در بین آنها 2 تن از مهندسانش به نامهای Graumuller و Lange نیز حضور داشتند بر عهده داشت.آنها موفق شدند مسابقه را بدون هیچ خطائی به پایان برسانند.آنها سال بعد نیز با همین اتومبیل وارد مسابقات شدند و پس از ان در سال 1913 آنها با Audi C در مسابقات شركت كردند.آن سال Audi Cبرنده مسابقات شد و در سال بعد نیز با برنده شدن نوع C این اتومبیل با نام Alpensieger (برنده Alpine)شهرت یافت.
از دیگر مدلهای Audi قبل از جنگ نوع E,D بودند كه در تعداد محدودی تولید میشدند.
با آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 آیودی شروع به تولید كامیون های دو تنی بر روی شاسی تقویت شده نوع C و همچنین وسایل نقلیه جنگی نمود.تولید انواع D و C و E پس از جنگ نیز ادامه یافت و در كنار آنها مدل جدید نوع G نیز تولید شد. اما علاقه شخصی Horch در طی جنگ به دلیل عدم وجود خلاقیت كاهش یافت و او در سال 1920 Audi را ترك كرد.
در سال 1922 نوع G جایگزین نوع C شد و دو سال بعد Audi شروع به ساخت اتومبیلهای شش و هشت سیلند كرد. در سال 1928 به دلیل عدم موفقیت نوع Imperator R به نظر میرسید كه این آخرین مدلAudi باشد زیرا پس از آن زمان شروع به مونتاژ اتومبیلهای دیگر تولید كنندها نمود.
همچنین در سال 1928 بود كه J.R.Rasmussen از D.K.W قسمت عمده سهام شركت را خریداری كرد. او امتیاز تولید و طراحی را به Rickendbackbr از امریكا داد.موتورهای آلمانی ساخته شده از این نوع در مدلهای بعدی Audi استفاده شدند.
در سال 1931 یك Audi كوچكتر با شاسی D.K.W و موتور 1100cc Peugeot ساخته شد و سال بعد اینAudi بهمراه D.K.W و Wanderer و Horch عضو Auto-Union شد.پس از آن دو مدل موتورهایWanderer ساخته شدند و تا قبل از جنگ جهانی دوم فروش خوبی داشتند.
پس از جنگ جهانی Audi تبدیل به یك اتومبیل ملی شد و كارخانه آن در Zwickau برای ساخت اتومبیلهایی كه بر اساس طرح D.K.W ساخته می شدند بكار گرفته شد.
این وضع تا سال 1949 كه Auto Union مجددا با سهام داری بیشتر Mercedes Benz تاسیس شد , ادامه یافت. پس از آن نام Audi تا سال 1965 كه VolksWagen اكثریت سهام آنرا خریداری كرد, از بین رفته بود.
در پایان سال 1968 فروش آیودی افزایش یافت و تنوع مدلهای آن طور قابل توجهی زیاد شد.
در سال 1969 آیودی با N.S.U تركیب شد و Audi N.S.U. Auto Union را بوجود آورد.اگر چه در 8 سال بعد تولیدات N.S.U كاهش یافت ولی تحت نظارت VolksWagen آیودی به پیشرفت و توسعه خود ادامه داد و در ماه می 1973 تعداد اتومبیلهای فروخته شده آیودی به یك میلیون رسید.
از جمله نقاط برجسته تكنیكال این شركت موتور پنج سیلندری بود كه در اواخر دهه 1970 بر روی سری 100 عرضه شد.همچنین توربو شارژ 4WD كه در مدل Quattro در سال 1980 و 1981 استفاده شد. از دیگر نقاط قوت این شركت بود.
Audi Quattro و Quattro Sport كه هر دو فوق العاده خوب و قدرتمند بودند.موفقیت این مدلها تقریبا موفق به فتح تمامی مسابقات می شدند. این امر سبب شد كه Audi و VolksWagen مدل های زیادی از اتومبیل های خیابانی را تولید كنند.
چهار حلقه موجود بر روی آرم Audi بیان گر چهر شركتی است كه در Auto Union با یكدیگر متحد می باشند.

 





:: موضوعات مرتبط: اتومبیل , ,
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: