عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از مطالب خوشتون آمده باشد و از آن لذت برده باشید.در صورت تمایل در نویسندگی وبلاگ در قسمت نظرات برامون بنویسید. مدیریت وبلاگ" امیر حسین رحیم نظری"

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان MEGA WEB و آدرس megaweb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 608
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 37
:: بازدید هفته : 383
:: بازدید ماه : 3134
:: بازدید سال : 13828
:: بازدید کلی : 198305

RSS

Powered By
loxblog.Com

13 توصیه آسان برای رفع بوی بد دهان
چهار شنبه 12 تير 1392 ساعت 20:30 | بازدید : 1701 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 13 توصیه آسان برای رفع بوی بد دهان

 
1- بعد از هر وعده غذایی برای باقی نماندن غذا در دهان و لابه‌لای دندان‌های تان، مسواک بزنید و دهان ‌تان را خوب بشویید.
 

 

2- وقتی دندان‌های تان را مسواک می ‌زنید، زبان ‌تان را هم به آرامی مسواک بزنید تا لایه سطحی روی زبان برداشته شود. زبان با هزاران پرز ریز پوشیده شده که می ‌تواند محل تجمع باکتری ‌ها باشد.
 

 

3- به‌ طور منظم برای بررسی وضعیت دهان و دندان تان، به دندانپزشک مراجعه کنید تا اگر دندان‌ خراب و پوسیده‌ای دارید که سبب بوی بد دهان‌ تان می‌ شود، ترمیم کنید.
 

 


4- برای افزایش ترشح بزاق دهان تان، همیشه از آدامس‌ های بدون قند استفاده کنید.
 


5- اگر دهان‌ تان زیاد خشک می ‌شود، مایعات فراوانی بنوشید. آب را چند بار در دهان تان بچرخانید تا کاملا غذاهای اضافی از لابه‌لای دندان‌های تان خارج شود.
 


6- از مصرف دهان‌ شویه‌هایی که حاوی الکل و نعناع هستند خودداری کنید، چون آن ها به جای کمک به خو‌شبویی دهان ‌تان، باعث بدتر شدن بوی آن می ‌شوند.
 


7- استفاده از سبزیجات و میوه‌ها، مخصوصا کرفس خام و هویج می ‌تواند مانع از شکل‌ گیری پلاک در دهان شود.
 


8- اگر می‌ خواهید در یک جلسه مهم یا مهمانی شرکت کنید، از خوردن غذاهای حاوی سیر و پیاز خودداری کنید.
 


9- از نوشیدن قهوه که سبب خشکی دهان می ‌شود، خودداری کنید.
 

 


10- سیگار را ترک کنید، زیرا تار و نیکوتین موجود در آن، روی سطح دندان و زبان می‌ ماند و سبب کاهش ترشح بزاق و ایجاد بوی بد دهان می ‌شود.
 

11- سبزیجات برگ سبز مانند جعفری و کاهو بجوید.
 

 

12- می‌ توانید چند عدد قرص نعناع روی زبان یا مسواک ‌تان بگذارید و دهان‌ تان را با آن تمیز کنید تا تنفس شما خوش ‌بو شود.
 

 

13- اگر ترکیبی از پراکسیدهیدروژن 50 درصد و 5 درصد آب را در دهان‌ تان بچرخانید، می ‌توانید بسیاری از باکتری ‌هایی را که سبب بوی بد دهان‌ تان می ‌شود، از بین ببرید.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
چه موقعی لرزش دست ها را باید جدی گرفت؟
پنج شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 16:47 | بازدید : 818 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 لرزش دست‌ها هنگام عصبانیت، اضطراب، خستگی بیش از حد، ورزش‌های پراسترس و كار زیاد روزمره از موارد شایعی است كه در اكثر بیماران مراجعه‌كننده به چشم می‌خورد.

لرزش دست ها می‌تواند در اثر بیماری‌های عمومی مثل سوءتغذیه یا ضعف باشد، یا در اثر مشكلات غددی مثل پركاری تیروئید كه لرزش و تعریق دست‌ها از علائم آن است.

همچنین لرزش دست ها می‌تواند جنبه ارثی داشته باشد كه این نوع لرزش در سنین پایین‌تر شروع شده و در شرایط خستگی و استرس بیشتر می‌شود و با دارودرمانی مناسب قابل كنترل است.


چه موقعی لرزش دست ها را باید جدی گرفت؟

مواقعی كه لرزش دست ها در سنین پایین‌تر شروع می شود، یا با علائم دیگری همراه است، یا با گذشت زمان بیشتر شده و پیشرفت می كند، باید جدی گرفته شود.

در بیماری‌های ارثی یا اكتسابی مانند بیماری‌های تحلیل برنده مغز مثل MS (ام اس)، یا بیماری‌های مخچه‌ای یا پاركینسون این نوع لرزش‌ها دیده می‌شوند.

نوعی از لرزش دست كه هم در میانسالی و هم كهنسالی دیده می‌شود، در اثر ابتلا به بیماری پاركینسون است كه این بیماری به علت كم شدن رنگدانه‌های غدد قاعده‌ای مغز رخ می دهد و همراه با كندی حركات بدن، سفتی و خشكی اندام‌ها بوده و به لحاظ ماهیت پیشرونده آن باید تحت درمان متخصص مربوطه قرار بگیرد.

بیماری MS نیز می‌تواند با لرزش دست ها و عدم تعادل خود را نشان دهد كه این جزو علائم هشداردهنده یك بیماری جدی است.

آلودگی هوا، مسمومیت با فلزات سنگین از جمله سرب و كبالت نیز می‌تواند موجب لرزش دست ها در سنین پایین‌تر شود.

مصرف موادمخدر و تركیبات آمفتامین و داروهای روان‌گردان و استفاده بی‌رویه از داروهای اعصاب كه به طور خودسرانه صورت می‌گیرد هم می‌تواند عامل لرزش دست ها شود.

لرزش دست ها گاهی می‌تواند عارضه مصرف داروهایی باشد كه برای درمان یک بیماری استفاده می شوند، مثلا سالبوتامول كه در درمان تنگی نفس استفاده می‌شود.

مصرف بی‌رویه الكل در جوامع غربی، بی‌خوابی و شب زنده‌داری نیز یكی از علل ایجادكننده لرزش دست ها است.

بنابراین برای پیشگیری از این عارضه باید از نظر تغذیه ای، به مصرف کافی سبزی ها، میوه‌ها و پروتئین توجه كرد و از مصرف بی رویه ی قهوه و چای و محرك‌های مغزی، داروهای روان‌گردان و خواب‌آور به صورت خودسرانه پرهیز كرد.

همچنین در زمان آلودگی هوا باید از خروج غیرضروری از منزل خودداری نمود.



:: موضوعات مرتبط: جالب! , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
چگونگی شکل‌گیری کلمات در مغز انسان
پنج شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 16:47 | بازدید : 833 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 
محققان به تازگی راه جدیدی برای مشاهده چگونگی شکل‌گیری کلمات در مغز انسان یافته‌اند که می‌تواند به کسانی که دارای اختلالات گفتاری هستند کمک بزرگی کند.

به گزارش برنا به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان موفق شدند با نفوذ به اعماق مغز انسان به چگونگی شکل‌گیری کلمات پی‌ببرند.

دانشمندان دانشگاه واشنگتن، با استفاده از الکترود، نواحی از مغز انسان را که در تولید حدود 40 گونه صوت مختلف که برای ساختن کلمه‌های انگلیسی به کار می‌روند را شناسایی کرده‌اند.

بعد از آن، دانشمندان دریافتند که هریک از این صداها، از یک سیگنال مغزی منحصر به فرد استفاده می‌کند که به عقیده آن‌ها از این طریق می‌توان با انتقال این سیگنال به رایانه، می‌توان آن‌چه در فکر شخصی می‌گذرد را متوجه شوند.

پروژه خواندن ذهن توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه واشنتگن، در مرکز علمی عصب شناسی این دانشگاه، با انجام آزمایش بر روی چهار بیمار مبتلا به صرع که از اختلالات گفتاری هم رنج می‌بردند انجام شد.

آن‌ها با کاشت 64 الکترود در دست‌های هر کدام از چهار بیمار، از آنان خواستند تا اصوات( اوو، آه، اه و ای) را تکرار کنند و سپس با انتقال سیگنال‌های مغزی این اصوات به رایانه، چگونگی شکل‌گیری آن‌ها را در مغز بررسی کردند.

نتیجه دیگر این تحقیق نشان داد، زمانی که انسان‌ها به صوت خاصی فکر می‌کنند، نوعی سیگنال در مغز آن‌ها تولید می‌شود که با سیگنال‌های زمان صحبت کردن متفاوت است.

این گروه تحقیقاتی امیدوارند از این یافته‌ها در درمان بیمارانی که به اختلالات گفتاری مبتلا هستند استفاده کرد.



:: موضوعات مرتبط: جالب! , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاثیر جالب رنگ بر چاقی و لاغری شما !
چهار شنبه 22 خرداد 1392 ساعت 16:3 | بازدید : 709 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )
MEGAWEB : در واقع این تاثیر‌گذاری رنگ روی حواس را در اصطلاح «جابه جایی حسی» می‌گویند. هرگاه رنگی را می‌بینیم به یمن وجود حواس بینایی، چشایی و بویایی و حواس دیگر‌مان نیز تحریک می‌شوند.
 
آیا می‌دانید رنگ‌ها می‌توانند تاثیر به‌سزایی روی اشتها و در نتیجه چاق و لاغر شدن ما داشته باشند؟ رنگ‌ها حتی می‌توانند روی طعم غذا یا بویی که حس می‌کنیم اثر بگذارند.

رنگ سبز نسبتاً روشن، ممکن است بوی سبزه و سبزی‌های خوش‌طعم را به شما تلقین کند. به طوری کلی هر یک از حواس ما در مسیر خود به سمت مغز، گذر‌گاه خاص خود را دارند و با هم به طور موازی در حرکت هستند اما بعضی مواقع با هم تداخل پیدا می‌کنند که احساسی متفاوت را برمی‌انگیزند؛ برای مثال دیدن رنگ لیمویی ممکن است به شما احساسی از طعم ترش دهد و صورتی دهان‌تان را شیرین کند یا خاکستری بوی دود و سیگار را به یادتان آورد.

آبی، کاهش اشتها

این رنگ به شدت سرکوب‌کننده اشتهای فرد است. محققان دریافته‌اند اتاق‌های غذا‌خوری که به رنگ آبی در می‌آیند روی اشتهای افراد اثری منفی دارند و باعث می‌شوند آنها به طور کلی 30 درصد کمتر کالری مصرف کنند.

بعضی‌ها معتقدند از آنجا که خوراکی‌های آبی‌رنگ به ندرت در طبیعت پیدا می‌شوند، انسان قبل از هر چیز با کمک نشانه‌های بصری تعیین می‌کنند غذایی خوب است یا خیر و رنگ‌ آبی هم گاهی نشان دهنده سمی بودن غذا‌هاست؛ بنابراین جلوی اشتها را می‌گیرد. از سویی دیگر رنگ آبی آرامش بخش است و با اثر‌گذاری روی ضمیر ناخودآگاه ما را به آهسته غذا خوردن تشویق می‌کند.

اگر می‌خواهید لاغر شوید می‌توانید دیوار‌های اتاق ناهار خوری را آبی کنید و میز و ظروف غذایتان را آبی انتخاب کنید؛ حتی می توانید داخل یخچال تان نیز از لامپ آبی استفاده کنید تا هر زمان در یخچال را به قصد برداشت خوراکی باز می‌کنید پشیمان شوید.

کسانی که از دکوراسیون آبی رنگ در خانه‌شان استفاده می‌کنند معمولا لاغرند. در واقع رنگ آبی یکی از انتخاب‌های بیشتر شرکت‌هایی است که در زمینه لاغری فعالیت دارند و همچنین شرکت‌های برنامه‌های غذایی و ورزشی مخصوص کاهش وزن، علاقه زیادی به این رنگ دارند.

این رنگ با ذهن و بدن فرد سر و کار دارد و با آرام کردن او موجب کند شدن سوخت‌وساز بدنش می‌شود. اگر می‌خواهید رژیم غذایی بگیرید، تمام آشپزخانه، اتاق غذا‌خوری‌ و ظروف‌تان را آبی کنید و حتی از شمع‌هایی آبی‌رنگ استفاده کنید.

قرمز؛ رنگ اشتها

این رنگ درست برعکس رنگ آبی عمل می‌کند زیرا بسیار قوی و پر‌انرژی است که می‌تواند تا اندازه‌ای فشار خون را بالا برده و همچنین اشتها را تحریک کند.

معمولاً صاحبان رستوران‌های فست‌فود دیوار‌های رستوران‌شان را قرمز رنگ می‌کنند تا علاوه بر بالا بردن اشتهای افراد آنها را به تند خوردن غذا تشویق و جا را برای افرا دیگر خالی کنند. قرمز از نوع رنگ‌های گرم است و موجب شادی و هیجان می‌شود و به این صورت اشتهای فرد تحریم می‌شود.

زرد چاق‌کننده

اگر می‌خواهید دیوار آشپزخانه‌تان را به رنگ زرد خورشیدی در آورید کمی تأمل کنید دیوار‌های زرد‌رنگ بیشتر دعوا‌های خانگی را موجب می‌شوند و چاق کننده هم هستند زیرا باعث می‌شوند بیش از حد نیاز غذا بخورید.

ترکیب رنگ زرد - قرمز و نارجی؛ ایجاد حس مثبت

رستوران دار‌ها مدت‌هاست متوجه اعجاز رنگ‌ها شده‌اند و از آنها بسیار هوشمندانه استفاده می‌کنند. ممکن است توجه کرده باشید که بیشتر رستوران‌ها ی فست‌فود در کنار رنگ قرمز از زرد هم بسیار استفاده می‌کنند. رنگ زرد نه تنها اشتها را بالا می‌برد بلکه فرد احساس می‌کند آنقدر گرسنه است که می‌خواهد هرچه سریع‌تر غذا بخورد.

وقتی فردی چشمش به رنگ زرد می‌افتد، مغزش به سرعت شروع به ترشح هورمون سروتونین می‌کند و این هورمون باعث می‌شود نسبت به خود و اطرافش احساس خوب و مثبتی داشته باشد و وقتی وارد رستوران می‌شود تا می‌تواند غذا و نوشیدنی مصرف کند.

در ضمن لباس کارکنان رستوران‌های فست‌فود به رنگ زرد، قرمز یا نارنجی است و با این کار اشتهای مشتریان را بسیار بالا برده و در نتیجه خرید‌شان بیشتر می‌شود. یک اشتباه در انتخاب یونیفورم‌های آبی و سبز باعث شد تا رستورانی بسیار معروف با کاهش فروش روبه‌رو شود.

ترکیب سبز - آبی کور کننده اشتها

رنگ سبز، به ویژه سبز لجنی نه تنها اشتها را کور می‌کند بلکه ذهن را به طور ناخود‌آگاه به سمت غذا‌های فاسد می‌برد. رنگ‌های آبی و سبز اصلاً مناسب رستوران‌ها نیستند اما اگر می‌خواهید در خانه پر‌خوری نکنید ولی نمی‌توانید جلوی شکم‌تان را بگیرید از رنگ‌ها سبز و آبی برای دیوار‌های اتاق غذا‌خوری و میز و ظروف آشپزخانه استفاده کنید. سبز نیز مانند آبی اثر آرام‌کننده‌ای دارد.


ترکیب زرد - سبز، نابود‌کننده اشتها

این ترکیب یعنی فاجعه؛ اگر می‌خواهید لاغر شوید و از غذا بیزار، از این ترکیب رنگ استفاده کنید که به خوبی جواب می‌دهد زیرا فرد را یاد انواع و اقسام مواد شیمیای سمی می‌اندازد و اشتهایش کاملا کور می‌شود.

سفید افزایش اشتها بدون عذاب وجدان

رنگ سفید که در بسیاری از خانه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها به وفور دیده می‌شود و به نظر خنثی می‌آید، تاثیر بسیار زیادی روی اشتهای فرد می‌گذارد و باعث می‌شود شخصیت بدون توجه به چیزی غذا بخورد.

خوراکی‌هایی که سفید رنگ هستند مغز را نسبت به مقدار مصرف غذا بی‌خیال می‌کنند. ظروف سفید رنگ هم باعث می‌شوند هرچه بیشتر بخورید و کمتر احساس رضایت کنید.

مواد غذایی معمولا روی ظروف سفید رنگ جلوه خوبی پیدا می‌کنند؛ برای مثال یک کیک نارگیلی با کلی خامه روی بشقاب سفید یخچالی بسیار زیبا و اشتهاآور است.


:: موضوعات مرتبط: جالب! , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مجله ی پزشکی (collection5)
دو شنبه 23 مرداد 1391 ساعت 11:32 | بازدید : 763 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 .:: توصیه هایی برای سحری و افطاری در ماه مبارک رمضان ::.

روزه علاوه بر آثار معنوی فراوان و تزکیه روحی می تواند باعث برکات فراوان از نظر جسمی و فیزیولوژیک باشد. متخصصان علوم پزشکی نیز از جنبه های مختلف به آثار مفید روزه داری اسلامی پرداخته اند. همچنین روزه باعث ارتقای سلامتی خواهد شد. ولی برای بهره مندی از آثار مفید روزه داری بایستی تغییراتی متناظر در شیوه طبیعی زندگی ایجاد کرد تا بهره مندی بیشتری عاید شود.

توصـیـه هـای سـحـری :

1. وعده سحری، معادل ناهاری است که در روزهای عادی می خوردید؛ یعنی انواع غذاهای برنجی را می توانید در این وعده بگنجانید.
2. می توانید 10 تا 12 قاشق غذا خوری برنج پخته (البته کمی چرب شده با روغن زیتون یا روغن کانولا) را همراه انواع خورش های سنتی در این وعده میل کنید.
3. خوردن سالاد در این وعده، بخشی از آب مورد نیاز بدنتان را تامین خواهد کرد و البته بهتر است که چاشنی آن، آبلیموی تازه یا سرکه بالزامیک و روغن زیتون باشد.
4. اگر جزو آنهایی هستید که در این وعده اشتهای کمی دارند، بهتر است حجم مختصری از غذاهای پرکالری و البته مغذی را برای این وعده انتخاب کنید؛ مانند حلیمی که با کمی کره و دارچین طعم دار شده است.
5. خوردن مخلوط میوه های فصل با لبنیاتی مانند شیر و ماست یکی از گزینه های مناسب برای شروع این وعده است تا اشتهایتان برای خوردن سحری بیشتر شود.
6. مصرف نوشابه های گازدار و غذاهای شور و پرادویه ای مانند انواع فست فودها را در این وعده به کلی فراموش کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.
7. بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از تشنگی در طول روزهای روزه داری، آب است که البته می توانید آن را با کمی آبلیموی تازه طعم دار کنید.
8. از مصرف سیر، پیاز و حتی سبزی خوردن در این وعده بپرهیزید تا بوی دهانتان برای اطرافیان، آزاردهنده نباشد.

توصـیـه هـای افـطـاری :

1. وعده افطار، معادل همان وعده صبحانه ای است که در روزهای عادی می خوردید؛ پس بهتر است به حضور تمام گروه های غذایی در این وعده غذایی تان توجه کنید.
2. روزه تان را می توانید با یک استکان شیر گرم یا چای کمرنگ و 2 عدد خرما یا یک قاشق غذاخوری عسل (طبیعی) باز کنید.
3. می توانید چند برش نان سنگک را همراه با 45 گرم پنیر و چند برش گوجه فرنگی و خیار و یک عدد گردو در این وعده میل کنید و البته می توانید پنیرتان را از قبل با گردو یا سایر مغزها و سبزیجات معطر مخلوط کرده و طعم دار کنید.
4. انواع سوپ های سبک مانند سوپ شیر نیز انتخاب مناسبی برای وعده افطاری هستند؛ البته در خوردن آنها زیاده روی نکنید تا حجم معده تان پر نشود و اشتهایتان برای خوردن سایر غذاها از میان نرود.
5. اگر احساس سنگینی یا دل درد کردید، کمی صبر کنید و سپس کاسه ای ماست که با کمی جوانه گندم و پودرمغزها (مانند مغز پسته، بادام و کنجد) مخلوط کرده اید، میل کنید. حتی مخلوط ماست و انواع میوه های فصل هم انتخاب مناسبی برای این وعده هستند.
6. برای شام بهتر است از منابع پروتئینی استفاده کنید؛ البته از انواع کم چرب. به طور مثال، تکه ای ماهی یا سینه مرغ کبابی همراه با انواع سبزیجات بخارپز شده مانند هویج، لوبیاسبز، نخودفرنگی و ذرت.
7. حتما بین افطار تا شام 2 تا 3 واحد میوه میل کنید تا در پایان این ماه دچار کمبود انواع ویتامین ها نشوید.
8. در وعده افطار، زیاد چای نخورید؛ زیرا این نوشیدنی مدر است و ممکن است شما را به کم آبی مبتلا کند.

منبع: سلامت ایران
 

در ادامه مطلب خواهید خواند...

.:: آنچه مانع از برآمدگی شکم می شود! ::.

.:: بهترین موادغذایی برای کاهش وزن ::.

.:: 9 ماجرای طبی و 9 چاره طبیعی ::.

.:: با روش های زیر کمتر عرق کنید! ::.

.:: نقش فشار روحی بر مغز انسان ::.

:: طالبی، میوه ای مفید برای قلب ::.

 

 .:: ترک سیگار چه فوایدی دارد ؟ ::.

.:: هشت راز افراد باریک اندام ::.

.:: خواص و مضرات پسته ::.

 



:: موضوعات مرتبط: جالب! , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
:: ادامه مطلب ...
آیـا میـدانستیـد ؟!
دو شنبه 9 مرداد 1391 ساعت 14:15 | بازدید : 683 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


آیا میدانستید که نوزاد انسان بیش از 300 استخوان دارد که با رشد بعضی از آنها به یكدیگر جوش می خورند ؟

آیا میدانستید که تقریباً یك سوم وزن یك زن و یك دوم وزن یك مرد را ماهیچه تشكیل می دهد ؟

آیا میدانستید که لایه بیرونی پوست انسان هر ۲ هفته یکبار با سلولهای جدید تعویض می شود ؟

آیا میدانستید که خوردن یک سیب اول صبح، بیشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود ؟

آیا میدانستید که موشهای صحرایی سالانه یک سوم ذخایر غذایی جهان را نابودمی سازند ؟

آیا میدانستید که چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با ۱۳ کشور هم مرز است ؟

آیا میدانستید که موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند ؟

 

 

بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: جالب! , پزشکی , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
:: ادامه مطلب ...
راههای افزایش قدرت ذهن و مغز
پنج شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 22:42 | بازدید : 752 | نوشته ‌شده به دست Arash Salehnia | ( نظرات )

 

بررسی های یک محقق هلندی از برخی مطالعات نشان داده است که افراد مسن با ورزش آیروبیک قدرت مغزشان افزایش می یابد.

مغز

۱٫ اسیدهای چرب امگا ۳ که درمواد غذایی چون گردو،ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین موجودند. این اسیدها به افزایش قدرت مناطقی از مغز که برخلق وخو نظارت دارند ، منجر می شوند.

۲٫ عصارۀ زغال اخته، کرنبری و توت فرنگی یا آب انگور قدرت مغز را تقویت می کنند .

۳٫ آرامش ،انضباط ذهنی ومراقبه کردن عملکرد مغزرا بهبود می بخشند وانسان را به سطوح بالاتر هوشیاری می رسانند.

۴٫ به گفتۀ روانشناسان دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی، اندرووگوردونگالوپ، ما به این دلیل خمیازه می کشیم که جریان خون بیشتری به مغز برسانیم و با خنک کردن و روحی دوباره دمیدن در آن قدرتش را افزایش دهیم.

۵٫ محققان با استفاده ازاسکن مغز۱۲ تردست،نشان دادند که برخی از حقه های آنان موجب رشد مناطق خاصی ازمغزشان شده است.

۶٫موادی که معمولاً در ادویۀ کاری استفاده میشود (مثل زردچوبه که رنگ زرد را در غذا ایجاد می کند) ،به افزایش قدرت مغز افراد مسن کمک می کند.

۷٫ باتوجه به تحقیق دوفیزیکدان ژاپنی،صداهای ناگهانی توانایی مغز انسان را برای پردازش اطلاعات، بهبود می بخشد.

۸٫ سراتین که از مکملهای غذایی ورزشکاران برای افزایش عملکرد ورزشی است ،قدرت عملکرد مغز را تقویت می کند.

۹٫ افرادی که دو وعده در روز یا بیشتر،سبزیجات مصرف می کنند ۳۵ تا ۴۰ درصد از کاهش توانایی قدرت تفکرشان پس ازشش سال، جلوگیری می کنند و در حقیقت مغزشان پنج سال جوان تراست.

۱۰٫بررسیهای یک محقق هلندی ازبرخی مطالعات نشان داده است که افراد مسن با ورزش آیروبیک قدرت مغزشان افزایش می یابد.

۱۱٫ حل جدول و پازلهایی از این دست ، عملکردمغز را تقویت می کند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
وزن مطلوب خود را تشخیص دهید.
دو شنبه 2 مرداد 1391 ساعت 17:59 | بازدید : 527 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
جراحی موفقیت آمیز تومورهای وحشتناک این خانم !!! + تصاویر
یک شنبه 1 مرداد 1391 ساعت 21:20 | بازدید : 733 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 این زن چینی که توانایی درمان این بیماری وحشتناک ( تومورهای بزرگ )  را نداشت بصورت رایگان در بیمارستان عمل جراحی شد.

جراحی موفقیت آمیز تومورهای وحشتناک این خانم !!! + تصاویر www.taknaz.ir جراحی موفقیت آمیز تومورهای وحشتناک این خانم !!! + تصاویر  www.taknaz.ir

 به گزارش تک ناز  این خانم  ، 40 ساله به دلیل نوع نادری از سرطان استخوان، بافت‌های صورتش در زیر پوست شروع به رشد کرده بودند.  او بدیل نداشتن هزینه درمان مجبور به تحمل 10 ساله این بیماری نادر شد ولی پس از پخش خبر او هزینه درمان را کشورش پرداخت کرد که حدود 65000 پوند می شد. 

جراحی موفقیت آمیز تومورهای وحشتناک این خانم !!! + تصاویر
 
 
جراحی موفقیت آمیز تومورهای وحشتناک این خانم !!! + تصاویر  www.taknaz.ir

تکناز : خانم فانگ بعد از عمل گفت: احساس می‌کنم سرم سبک‌تر شده است و باید بهتر به نظر برسم ، منتظر آن لحظه‌ای هستم که ورم‌های ناشی از جراحی هم فروکش کند و آن زمان بهترین هدیه برای من خواهد بود.

 
جراحی موفقیت آمیز تومورهای وحشتناک این خانم !!! + تصاویر www.taknaz.ir

مسئول جراحان نیز اظهار داشت که جراحی خانم فانگ بسیار موفقیت آمیز بوده و  او یک بار دیگر امسال زیر تیغ جراحی خواهد رفت تا تومورهای قسمت جمجمه، حفره‌های بینی و گلویش خارج شود.

 



:: موضوعات مرتبط: جالب! , پزشکی , علمی , etc pics , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تست خودشناسی؛ نیمكره راست مغز شما فعال تر است یا چپ؟
چهار شنبه 28 تير 1391 ساعت 12:6 | بازدید : 627 | نوشته ‌شده به دست Arash Salehnia | ( نظرات )

مجله ی ایده آل: شخصیت ما در واقع تحت تاثیر میزان اثر متقابل نیمكره‌های مغز بر هم است. در افراد مختلف این تاثیر متفاوت است، چون بعضی نیمكره چپ مغزشان بهتر كار می‌كند و بعضی دیگر نیمكره راستشان و با توجه به همین برتری توانایی‌های مختلفی شكل می‌گیرد.

 


 


مغز از وسط به 2 نیمكره تقسیم شده است كه هر كدام مجموعه‌ای نسبتا مجزایی از عملیات را انجام می‌دهند. البته 2 نیمكره مغز اطلاعاتی مانند مشاهدات حسی را از طریق رابطی ضخیم به نام جسم پینه‌ای كه آنها را به هم متصل می‌كند با هم مبادله می‌كند. نیمكره راست مغز عضلات سمت چپ بدن را كنترل می‌كند، در حالی كه نیمكره چپ، عضلات سمت راست بدن را كنترل می‌كند. به دلیل این نحوه ارتباط عصبی است كه آسیب به یك طرف مغز بر نیمه مخالف بدن اثر می‌گذارد. پروفسور استفن ویلسون از یونیورسیتی كالج لندن می‌گوید: عدم تقارن مغز برای كاركرد درست مغز ضروری است. این عدم تقارن به 2 طرف مغز امكان می‌دهد كه تخصصی شوند، ظرفیت پردازش‌شان را افزایش دهند و از موقعیت‌هایی كه باعث تعارض 2 طرف مغز هنگام تلاش برای بر عهده گرفتن كنترل كاری می‌شود، پرهیز كنند. اما از طرف دیگر برحسب اینكه كدام نیمكره مغزتان فعال‌تر باشد نوع توانمندی‌ها، علایق و رفتارهایتان متفاوت است و می‌توانید كارهای خاصی را بهتر انجام دهید. از سویی دیگر، اگر به نیمكره‌های مغزتان در طول زمان فرصت پیشرفت ندهید امكان دارد از قابلیت‌های فوق‌العاده آنها كاسته شود. موضوع بررسی وظایف نیمكره‌های مغز و چگونگی تقویت و پرورش قابلیت‌های آنها یكی از آن مسائلی است كه سال‌هاست از سوی پژوهشگران مورد مطالعه قرار گرفته است.

ادامه مطلبو حتما بخونید تا به اسعداد هایتان پی ببرید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
:: ادامه مطلب ...
18 نکته جالب و خواندنی در مورد مغز انسان
چهار شنبه 28 تير 1391 ساعت 11:48 | بازدید : 700 | نوشته ‌شده به دست Arash Salehnia | ( نظرات )

برترین ها: چقدر مغز خود را می شناسید و با ساختار و عملکرد آن آشنا هستید؟ در اینجا به 18 نکته اشاره می کنیم که به ما کمک می کنند این عضم مهم و حیاتی را بیشتر بشناسیم:

1.گفته می شود که خمیازه به انتقال اکسیژن بیشتر به مغز کمک کرده و در نتیجه آن را خنک و بیدار می کند.

2. مغز ما از حدود 100 میلیارد نورون (سلول های ویژه بافت عصبی) تشکیل شده است.

3. حدود 75 درصد از مغز ما را آب تشکیل می دهد.

4. ساختار مغز کودکانی که قبل از 5 سالگی دو زبان را می آموزند با ساختار مغز سایر کودکان متفاوت است.

5. مطالعه ای که بر یک میلیون دانشجوی نیویورکی صورت گرفت نشان داد کسانی که هنگام ناهار مواد افزودنی و نگهدارنده مصنوعی مصرف نمی کنند در امتحان عملکرد بهتری دارند.

6. مغز شما هنگام بیداری بین 10 تا 20 وات انرژی تولید می کند، این انرژی می تواند به تنهایی یک لامپ را روشن کند.

 


 


7. دانشمندان می گوید عکس العمل مغز نسبت به درد در زنان و مردان متفاوت است، و به همین دلیل آنها درد را به گونه ای متفاوت درک یا توصیف می کنند.

8. یک قطعه از بافت مغز (هم اندازه یک دانه شن) حدود 100000 نورون دارد که در 1 میلیارد نقطه با هم تماس برقرار می کنند.

9. در دهه اول زندگی، تریلیون ها نقطه تماس در مغز یک کودک تشکیل می شود.

10. بین اعضای بدن انسان، مغز بیشترین چربی را دارد (حدود 60 درصد).

11. 20 درصد از اکسیژنی که در بدن وجود دارد توسط مغز مصرف می شود.

12. هر نورون توسط 40000 نقطه تماس به نورون های دیگر متصل می شود. اگر تعداد نورون ها(100میلیارد) را در 40000 ضرب کنیم خواهیم دید که تعداد این نقاط از تعداد ستارگانی که در کائنات وجود دارد بیشتر است.

13. تمرین موسیقی توانایی های مغز را هم در کودکان و هم در بزرگسالان تقویت می کند.

14. سرعت انتقال اطلاعات در مغز حدود 268 مایل در ساعت است.

 


 


15. مغز فاقد هر گونه گیرنده درد است، به همین دلیل هیچ گاه در قسمت مغز احساس درد نمی کنیم.

16. رشد مغز در 18 سالگی متوقف می شود.

17. استرس بیش از اندازه سلولها، ساختار و عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.

18. اگرچه مغز تنها 2 درصد از وزن بدن شما را تشکیل می دهد، ولی 20 الی 30 درصد کالری دریافتی بدن توسط مغز مصرف می شود.
 



:: موضوعات مرتبط: جالب! , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
چرا شیرهای کیسه ای آبکی هست؟
سه شنبه 27 تير 1391 ساعت 15:47 | بازدید : 1013 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 چرا شیرهای کیسه ای آبکی هست؟ www.taknaz.ir

 

متخصص تغذیه و متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:« قیمت شیرهایی خامی که توسط کارخانجات فرآوری شیر خریداری می شود با توجه به مقدار بار میکروبی آنها تعیین می شود و شیرهای خامی که بار میکروبی بالایی دارند پس از عملیات پاستوریزاسیون عمدتاً برای تولید شیرهایی که ماندگاری کم 2 الی 4 روز دارند مثل شیرهای کیسه ای مصرف می شود.»

دکتر عزیزاله کمال زاده در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز در خصوص دلیل بی کیفیتی برخی شیرها و احتمال افزودن آب به شیر موجود در بازار گفت:« در مورد اینکه آب به شیر اضافه می کنند باید دید فرآیند تولید شیر به چه صورتی بوده است.
 
برخی از کارخانجات که شیر را به صورت پاستوریزه تولید می کنند ممکن است بر روی محصول خود عبارت هموژنیزه و پاستوریزه را قید کنند اما به دلیل هزینه بر بودن ممکن است کار هموژنیزاسیون را به خوبی انجام ندهند به اینصورت که در مرحله هموژنیزاسیون چربی و مولکول چربی شیر باید در حد یک میکرون خرد شود و در کل شیر به طور یکنوخت پخش شود اگر این کار درست انجام نشود چربی شیر جدا می شود و به جداره پلاستیک شیر می چسبد و زمانی که چربی جدا از شیر باشد، شیر حالت آبکی پیدا می کند ضمن اینکه جدا شدن چربی و عدم مصرف آن موجب از دسترس خارج شدن ویتامینهای محلول در چربی مثل ویتامین D می شود و در نتیجه جذب کلسیم شیر نیز به درستی انجام نمی شود، چون برای جذب کلسیم وجود ویتامین D الزامی است.

اما برای تولید شیرهای استریل (مدت دار) شیر باید حتما هموژنیزه شود و اگر شما شیرهای استریل حتی با چربی کم (یک و نیم درصد) را با شیرهای پاستوریزه مشابه مقایسه کنید می بینید که بسیار غلیظ تر و با یکنواختی کامل هستند چون چربی شیر به طور کامل هموژنیزه شده و در کل شیر به طور یکنواخت پخش شده است.»

وی افزود:«البته امروزه بسیاری از شیرها با درصد چربی کم تولید می شوند و انواع شیرهای کم چرب را در بازار داریم ضمن اینکه ممکن است در برخی موارد از شیرخشک در تولید برخی شیرهای با ماندگاری کم استفاده کنند و اگر پودر شیرخشک با آب اضافه شده به درستی مخلوط نشده باشد شیر آبکی به نظر می آید. البته اگر شیرخشک کیفیت مناسبی داشته باشد شیربازساخته از شیر خشک مشکلی ندارد.

ضمن اینکه آب شیر از نظر ترکیبی متفاوت از آب لوله کشی است و زمانی که شیر خشک تولید می شود آب خالص جدا می شود و زمانی که شیرخشک را مجددا به حالت شیر مایع (بازساخته) برگردانیم بایستی آبی را اضافه کنیم که کیفیت آب اولیه (خالص) شیر را داشته باشد ضمنا بایستی طوری به هم زده شود که بافت آن مانند بافت اولیه شیر شود به همین علت است که شیرخشک را به سختی می توانند به صورت شیر مایع برگردانند و این کار هزینه بر است و در نتیجه شیرخشک بیشتر در صنایع بیسکویت سازی و شیرینی سازی ، قنادیها ، تولیدکننگان سوسیس و کالباس و در تهیه فرآورده های جانبی مثل بستنی و ماست و... استفاده می شود.»

دكتر كمال زاده خاطرنشان کرد:«کیفیت شیر بستگی به کیفیت شیرخام دارد که با توجه به کیفیت آن از شیر خام ممتاز تا شیر درجه 3 درجه بندی می شود. شیر ممتاز حداکثر 30 هزار میکروارگانیسم در هر میلی لیتر دارد و شیر درجه یک بین 30 هزار تا 100 هزار میکروارگانیسم در هر میلی لیتر دارد و بار میکروبی شیر درجه 2، بین 100 هزار تا 500 هزار تا است و شیر درجه 3، بین 100 هزار تا 1 میلیون بار میکروبی دارد و نهایتا بار میکروبی شیر درجه 4، بالای یک میلیون در هر میلی لیتر است این استانداردی است که موسسه استاندارد برای شیر خام تعیین کرده است.»

وی گفت :«امروزه کارخانه ها بر اساس کیفیت میکروبی شیر و میزان چربی آن به تولید کنندگان شیرخام پول می پردازند و امروزه قیمتی که معمولا برای شیردرجه 3 و 4 پرداخت می کنند حدود 600 تا 650 تومان است اما برای شیری که کیفیت ممتاز دارد قیمت ها بالای 850 تومان است. از طرفی شیرها بر اساس درجه بندی، بسته بندی می شوند و شیرهایی که بار میکروبی بالایی دارند قیمت پایین تری دارند و برای کارخانجات به صرفه است که این شیرها را وارد بسته بندی های با ماندگاری کم مثل شیرهای کیسه ای کنند. اما شیرهای خام ممتاز را به دلیل باکتری پایین تبدیل به شیرهای مدت دار و شیراستریل می کنند.»
 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
آیا سونای بخار برای سلامتی مفید است؟
سه شنبه 20 تير 1391 ساعت 21:28 | بازدید : 934 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 درحالی که حمام یا حمام ترک (حمام بخار مرطوب) از جنوب اروپا آمده است، سونا یا حمام گرم و خشک از اروپای شمالی می آید. اگر سونا در فرانسه رایج است دلیلش یک سنت جهانی و قدیمی است. برای بهره بردن از یک سونای امن و سالم، باید یک سری از عوارض جانبی و یک سری از فواید سونا را در خاطر داشته باشید.

▪ فواید سونا

علی رغم ترشحات غیرقابل اغماض غدد درون ریز و واکنش های فوری و سریعی که سیستم قلب و عروق (گرما جریان خون را بیشتر کرده، ضربان قلب را بالا می برد) از خود نشان می دهند، سونا عموماً برای همۀ سنین، از خردسال تا بزرگسال قابل تحمل است. طبق تحقیقات بیشمار علمی، سونای منظم برای سلامتی خطری ندارد، حتی بالعکس شستشو و پاک شدن، آرامش و آسایش را برای شخص به ارمغان می آورد، به علاوه سیستم دفاعی طبیعی بدن را نیز تقویت می کند، خصوصاً این که برای مبارزه با استرس و بیماری ها، سیستم گردش خون را به حرکت می اندازد وپوست را نیز تقویت می کند.

▪ سونای منظم در دراز مدت، تأثیرات خاصی دارد:

برخلاف آنچه که تصور می شود، سونا برای کنترل تنفس کسانی که مبتلا به فشارخون هستند و همچنین توان بخشی و دوره نقاهت بعد از سکتۀ قلبی مفید است؛

سونا همچنین می تواند برای بیماران مبتلا به آسم وبرونشیت مزمن نیز مفید باشد؛

سونا برای رماتیسم های التهابی (آرتروز، پلی آرتروئید رماتوئید)، دردهای مفصلی، کشیدگی ماهیچه ها و فیبرومیلاژیا نیز اثر بخش است؛

در بعضی موارد عفونت های پوستی مانند پسوریازیس نیز، سونا مؤثر و درمانگر است. (سونا از خشک شدن پوست جلوگیری می کند). درعوض ممکن است عرق کردن برخی موارد اگزما یا درماتیت آتوپیک (درماتیت آتوپیک عبارت است از یک بیماری التهابی مزمن پوست که غالباً با سایر بیماریهای آلرژیک مثل آسم یا تب یونجه که دستگاه تنفسی را درگیر میکنند همراه است) را تشدید کند.

▪ عوارض جانبی سونا کدامند؟

سونا برای افراد مبتلا به این بیماری ها می تواند خطرناک باشد: آنژین ناپایدار، سکتۀ قلبی و تنگی شدید دریچه آئورت. در بسیاری از موارد، در بیماری عروق کرنر، به شرطی که شرایط بیماری ثابت باشد، و در بیماری نکروز میوکارد، در شرایطی که بیماری کهنه باشد، سونا بی خطر است.

به ندرت پیش می آید که شخصی (بدون مصرف مشروبات الکلی) در طول مدت سونا با سکتۀ قلبی یا مرگ آنی مواجه شود. با اینحال به غیر از بیماری های شناخته شدۀ شدید ( مثل سرطان، بلافاصله بعد از انفارکتوس میوکارد، یا عفونت های شدید مانند سرماخوردگی یا برونشیت) بیشتر مردم عادی می توانند بدون هیچ خطری به سونا روی آورند و از فواید آن بهره مند شوند. به خاطر داشته باشید که مصرف برخی داروها مانندداروهای فشارخون قبل از ورود به سونا ممکن است عوارض جانبی جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

▪ مصرف الکل قبل از سونا اکیداً ممنوع

مصرف مشروبات الکلی از بدترین دشمنانی است که می تواند وجود داشته باشد، چرا که افت فشار خون را تشدید می کند و باعث بروز مشکلاتی نظیر اختلال در ضربان قلب و درنتیجه ایست قلبی می شود. بنابراین ممنوعیت نوشیدن الکل از ابتدایی ترین و اصلی ترین موارد قبل از ورود به سونا است!

▪ آیا سونا لاغر میکند؟

برخلاف تصورات عامه، سونا رفتن منظم باعث لاغری نمی شود. این درست است که استفاده از سونا آب بدن را ( و نه چربی را) به شکل عرق کاهش می دهد، اما این مایعات از دست رفته سریعاً با نوشیدن آب دوباره جذب بدن می شوند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
دلیل گرفتگی عضلات پا
سه شنبه 20 تير 1391 ساعت 21:28 | بازدید : 995 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 

 درمان گرفتگی عضلات, علت گرفتگی عضلات, درمان آرتروز زانو

گرفتگی پا زمانی ایجاد می شود که عضلات آن به شدت منقبض می شود بطوریکه از شدت انقباض درد شدیدی تجربه می شود. این اتفاق معمولا در عضلات ساق زیر زانو اتفاق می افتد، با این حال عضلات کف پا نیز ممکن است بطور ناگهانی دچار انقباض و درد شود. این انقباض و درد از چند ثانیه تا چند دقیقه ادامه می یابد و عضله ممکن است تا 24 ساعت پس از گرفتگی حساس بماند.

گرفتگی عضلانی معمولا زمانیکه شما در حال استراحت هستید رخ می دهد مانند خصوصا شب هنگام خواب بطوریکه ممکن است شما را از خواب بیدار کند.

 


بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
:: ادامه مطلب ...
مطالب پزشکی
یک شنبه 11 تير 1391 ساعت 21:31 | بازدید : 1273 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 

جستجوي پزشك جستجوي پزشك 
جستجوي دقيق پزشكان، دندانپزشكان و . . .
  گفتگو در بوعلي گفتگو در بوعلي 
انجمهاي مختلف متخصصان ايران
اطلاعات بيماريها اطلاعات بيماريها 
جستجوي اطلاعات بيماريها
  علائم بيماريها علائم بيماريها
اطلاعات جامع از بيماريها و روش درمان آنها
صدا و تصاوير پزشكي صدا و تصاوير پزشكي
پخش برنامه هاي پزشكي راديو و تلويزيون
  تن سنجي تن سنجي
محاسبه وضيعت چاقي و لاغري
سايتهاي پزشكي سايتهاي پزشكي 
لينك سايتها معتبر پزشكي جهان
  كتب پزشكي كتب پزشكي
جستجوي كتب پزشكي
فرهنگ لغت پزشكي فرهنگ لغت پزشكي 
جستجوي لغات تخصصي پزشكي
  اطلس بدن اطلس بدن 
تشريح اطلس بدن به همراه انيميشن
جستجوي پزشك در اينترنت جستجوي پزشك در اينترنت 
جستجوي پزشكان در سطح اينترنت
  راديو سلامت راديو سلامت 
پخش مستقيم راديو سلامت از ۶ صبح تا ۶ بعداز ظهر
مشاوره پزشکي مشاوره پزشکي 
مسئله خود را جهت مشاوره پزشکي مطرح کنيد
  مشاوره دارويي مشاوره دارويي 
سوالات دارويي خود را با 55422020 مطرح کنيد

 

 

اخبار پزشكي اخبار پزشكي
اخبار روز پزشكي
  اخبار آزمونهاي پزشكي اخبار آزمونهاي پزشكي 
آخرين اخبار آزمونهاي پزشكي
كليد نتايج آزمونهاي پزشكي كليد نتايج آزمونهاي پزشكي
كليد نتايج آزمونهاي پزشكي
  اخبار برنامه هاي مدون پزشكي اخبار برنامه هاي مدون پزشكي 
تقويم برنامه هاي آموزش مداوم جامعه پزشكي


عطاري بوعلي عطاري بوعلي
گياهان دارويي و خواص آنها
  داروخانه بوعلي داروخانه بوعلي 
داروهاي شيميايي و كاربرد آنها
دندانپزشكي بوعلي دندانپزشكي بوعلي
نكاتي در مورد بهداشت دهان و دندان
  آزمايشهاي تشخيص آزمايشهاي تشخيص 
آزمايشهاي تشخيص بيماريها مختلف
كمكهاي اوليه كمكهاي اوليه
نكات مهم در كمكهاي اوليه و اورژانس


زندگي سالم زندگي سالم
چگونه سالم زيستن
  سلامت محيط كار سلامت محيط كار 
سلامت جسم و روح در محيط كار
توصيه هاي پزشكي بوعلي توصيه هاي پزشكي بوعلي
نكات آموزنده پزشكي
  بلاهاي طبيعي بلاهاي طبيعي 
بلاهاي طبيعي و چگونگي مقابله با آن
حقوق بيماران حقوق بيماران
اطلاعاتي در مورد حقوق بيماران

نوار ابزار بوعلي نوار ابزار بوعلي
استفاده آسان از سايت با Toolbar بوعلي
  Start on Boali
بوعلي را صفحه خانگي خود كنيد!
پست الكترونيك پست الكترونيك
بازبيني پست الكترونيك براي اعضاي بوعلي
  فروشگاه بوعلي فروشگاه بوعلي 
طراحي وب سايت، صفحه شخصي، نرم افزار و . . . .


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی , بوعلی , ابوعلی , بوعلی سینا , ابوعلی سینا , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
هشداری در مورد یک نوع عنکبوت آفریقایی !!+ عکس
یک شنبه 11 تير 1391 ساعت 15:8 | بازدید : 997 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 به گزارش تکناز سازمان صلیب سرخ جهانی اخیرا عکسی از یک نوع عنکبوت آفریقایی که به دلایل مجهولی در سرتاسر جهان پخش شده است را منتشر نموده است نیش این عنکبوت تا 4 روز هیچ تاثیر و اثری نداشته و وقتی عیان می شود که دیگر کار از کار گذشته است.

 
این سازمان از تمام افراد و شبکه های اجتماعی خواسته تا در اطلاع رسانی تصویر این بندپا مشارکت کنند.شما نیز آنرا با دیگران مطرح کنید
 
 
 
هشداری در مورد یک نوع عنکبوت آفریقایی !!+ عکس www.taknaz.ir


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: عنکبوت , عنکبوت آفریقایی , هشدار , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
گوشی آیفون، زیبایی یک زن را گرفت! +عکس
یک شنبه 11 تير 1391 ساعت 15:8 | بازدید : 1118 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 در اتفاقی عجیب در لیورپول انگلیس یک زن 30 ساله بر اثر استفاده از گوشی آیفون 4 خود دچار حساسیت های پوستی شدیدی شد.


به گزارش تکناز جنی تیلور با مشاهده ورم و حساسیت های شدید در ناحیه صورت و گردن خود به پزشک مراجعه کرد و دریافت که استفاده از گوشی آیفون عامل این حساسیت های شدید پوستی بوده است.وی هنگامی که تلفن همراه را روی گوش خود قرار می دهد، دچار این حساسیت شده است، به طوریکه جای گوشی روی صورت این خانم مشهود است.

ورم ها و حساسیت های روی صورت و گردن خانم تیلور به حدی بود که حتی مادرش هم قادر به تشخیص دخترش نشد!به گزارش بانکی دات آی آر،خانم تیلور که به عنوان مدیر بازاریابی مشغول به کار است، پس از مراجعه به پزشک متوجه شد که گرفتار 13 نوع حساسیت پوستی شده است.

گوشی آیفون، زیبایی یک زن را گرفت! +عکس www.taknaz.ir

گوشی آیفون، زیبایی یک زن را گرفت! +عکس www.taknaz.ir

 

به گفته پزشکان این حساسیت های پوستی می تواند ناشی از سلیکون استفاده شده در آیفون 4 باشد.پزشکان به خانم تیلور هشدار دادند که وی هم اکنون به بسیاری از اشیاء و وسایل از جمله سکه، شلوار جین و دستگیره در حساسیت پیدا کرده است.حتی ارسال یک کاور دیگر از سوی اپل هم نتوانست وی را از این وضعیت نجات دهد.
 
 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
اين چند اشتباه ساده، شما را می كُشد!
سه شنبه 6 تير 1391 ساعت 15:48 | بازدید : 1081 | نوشته ‌شده به دست Arash Salehnia | ( نظرات )

 


 


زماني كه صحبت از مصرف دارو مي‌شود، اكثر ما مي‌دانيم انجام بعضي كارها مي‌تواند تاثير آن‌ها را كمتر يا بيشتر كند به همين دليل پزشكان در مورد چگونگي استفاده و دوز مصرفي بعضي از داروها دستورات ويژه‌اي مي‌دهند. براي مثال تعدادي از داروها را فقط بايد بعد از ناهار يا شام مصرف كرد اما بعضي ديگر حتما بايد هنگام خالي بودن شكم مورد استفاده قرار گيرند.

اما اين تمام ماجرا نيست؛ حقايق شگفت‌انگيزي در مورد مصرف بعضي داروها وجود دارد كه نه‌تنها مي‌تواند اثر آن‌ها را كمتر يا بيشتر كند بلكه توجه نكردن به اين نكات ممكن است عواقب بسيار بدي به همراه داشته باشد. چند ماه پيش بود كه يك زن 67 ساله در كشور انگلستان فقط به‌دليل استحمام بعد از مصرف يك داروي خاص جان خود را از دست داد. اين زن از يك برچسب دارويي استفاده مي‌كرد كه روي پوست قرار مي‌گرفت و داروي مسكن فنتانيل را به‌تدريج وارد بدنش مي‌كرد اما گرماي حمام باعث افزايش سرعت جذب دارو از طريق پوست شد و در نهايت با ايست قلبي به زندگي اين زن پايان داد. نمونه‌هاي مشابه با اين اتفاق كم نيستند. در بسياري موارد ديگر هم حمام كردن موجب افزايش شديد سرعت جذب داروهاي مسكن از طريق پوست شده و حتي فرد بيمار را بي‌هوش كرده است. توجه به همين موارد نشان مي‌دهد، هنگام استفاده از داروها بايد به‌تعدادي از نكات مهم توجه ويژه نشان داد؛ اين نكات نه‌تنها به افزايش كارايي داروها و سرعت درمان كمك مي‌كند بلكه در مواردي جان يك شخص را از خطر مرگ حتمي نجات مي‌دهد.

 

 

ادامه مطلبو حتما بخونید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
:: ادامه مطلب ...
از محدودیت های جالب انسان
پنج شنبه 25 اسفند 1390 ساعت 12:3 | بازدید : 1404 | نوشته ‌شده به دست Arash Salehnia | ( نظرات )

 

انسان هم مانند دیگر موجودات زنده روی زمین، دارای محدودیت هایی برای زندگی کردن است. برخلاف بسیاری از موجودات، شرایط زندگی انسان بسیار محدود است و نمی توان در بسیاری از شرایط، جان سالم به دربرد. آنچه در ادامه می بینید، بخشی از محدودیت هایی است که بدن انسان را احاطه کرده است.

 
بیشترین سرعت دویدن یک انسان چقدر است؟

 

 
شاید تا چند سال دیگر، فدراسیون جهانی دو و میدانی مجبور شود مسابقات دوی سرعت را برای همیشه لغوکند؛ چرا؟ چون ورزشکاران تنها یک دهم ثانیه با حد نهایت سرعت انسان فاصله دارند.

 
یک انسان در سریع ترین حالت نمی تواند 100 متر را در 9 ثانیه طی کند. در حال حاضر، رکورد جهانی مسابقات دوی سرعت در اختیار اوساین بولت است که یکصد متر را در 9.58 ثانیه طی کرده و کافی است کمی بیشتر تلاش کند تا سریع ترین مرد تمام تاریخ لقب بگیرد.

 
حالا این عدد 9.58 ثانیه از کجا آمده؟ سرعت یک دونده به نسبت قدرت و وزن او بستگی دارد. اگر ورزشکار ریزنقش باشد، وزن کمتری دارد و سریعتر شتاب می گیرد؛ اما دست و پاهایش کوچکتر است و این به نفع سرعت نیست. اگر بدن حجیم تری داشته باشد، دست و پاهایش بلندتر است و سرعتش هم بالطبع بیشتر می شود؛ ا ما به انرژی و قدرت بیشتری نیاز خواهد داشت. در عین حال نقطه ای بینابین وجود دارد که همه این عوامل به بهترین یکنواختی با یکدیگر می رسند و در همین حالت است که حد نهایی سرعت به دست می آید.

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
:: ادامه مطلب ...
مجله ی پزشکی 1
پنج شنبه 11 اسفند 1390 ساعت 13:14 | بازدید : 1279 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 

 

.:: همه چیز در مورد خواص پرتقــــــال ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

پرتقال یكی از قدیمی‌ترین میوه‌هائی است كه بشر از آن استفاده می‌كرده است و در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح كنفوسیوس از آن نام برده است‌. در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰ نوع پرتقال در آمریكا كشت می‌شود و آمریكا نصف كل محصول پرتقال دنیا را تولید می‌كند. پرتقال اولیه، كوچك، تلخ و پر از هسته بوده است كه در اثر تربیت مهندسی ژنتیكی و همچنین انتخاب نوع بهتر و كود كافی درشت تر و شیرین تر شده است. پرتقال ابتدا از چین به هندوستان برده شده و سپس از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافت.

تركیبات شیمیائی
پرتقال یكی از غنی‌ترین منابع ویتامین C می‌باشد‌. البته باید دقت كرد كه ویتامین C در اثر سرما و گرمای زیاد از بین می‌رود. اسانسی كه از گل‌های پرتقال گرفته می‌شود به‌نام روغن نرولی Neroli Oil معروف است كه دارای بوئی بسیار مطبوع بوده و خیلی گران است و در عطر سازی از آن استفاده می‌شود.

خواص داروئی

مؤسسه مبارزه با بیماری سرطان آمریكا چندین سال پیش در اثر مطالعات زیاد دریافت كه علت اینكه سرطان معده در آمریكا كمتر از نقاط دیگر است این است كه مردم آمریكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف می‌كنند‌. البته شاید علت آن وجود ویتامین C در پرتقال است‌.

۱. دانشمندان سوئدی كشف كرده‌اند كه خوردن پرتقال از سرطان لوزالمعده جلوگیری می‌كند‌.
۲. خوردن پرتقال كلسترول را پائین می‌آورد‌.
۳. پوست سفید پرتقال و ورقه‌های نازك بین قسمت‌های داخل پرتقال بهترین دارو برای كاهش كلسترول خون است‌.
۴. اسانس پرتقال ضد عفونت‌های میكروبی است‌.
۵. پرتقال مقوی معده و ضد گاز معده است‌.
۶. پرتقال ضد سم‌، ادرار‌آور و نرم‌كننده سینه و ضد استفراغ است‌.
۷. جوشانده برگ‌های پرتقال برای شستشوی ورم‌ها و كاهش درد ‌مفید است‌.
۸. خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام‌بخش است.
۹. اسانس پرتقال را برای ضد عفونی كردن به‌كار می‌برند.
۱۰. پرتقال خون را تمیز می‌كند‌.
۱۱. برای برطرف كرده چین و چروك صورت و شادابی آن قسمت خوراكی پرتقال را روی صورت بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشوئید‌.
۱۲. از پرتقال برای كم كردن وزن می‌توانید استفاده كنید‌. طرز استفاده بدین صورت است كه یك عدد پرتقال و ۳ عدد لیموترش را پوست كنده و به قطعات كوچك تقسیم كنید بعد آن را داخل دیگی ریخته و به آن نیم لیتر آب اضافه كنید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس سه قاشق عسل بان اضافه كرده و مجددا به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و آن را صاف كنید. از این شربت ۳ فنجان در روز بنوشید. تا وزن شما به مقدار ایده آل درآید.
۱۳. پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصی قلیائی به بدن می‌دهد و برای كسانیكه گوشت زیاد مصرف می‌كنند و بدنشان اسیدی شده است مفید است‌.
۱۴. برای استفاده بیشتر از مواد غذای پرتقال بهتر است كه پوست زرد رنگ آن را بگیرید و با پوست سفید و پره‌های داخل آن بخورید زیرا در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد كه اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می‌كند‌.
۱۵. خواص گفته شده فقط منحصر به پرتقال طبیعی و رسیده می‌باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاه‌ها و سوپر ماركت‌ها این خواص را ندارند.

 

 

از ادامه مطلب دیدن فرمایید...

 




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
:: ادامه مطلب ...
?Did you know
پنج شنبه 14 مهر 1390 ساعت 14:49 | بازدید : 1457 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

 

                                                   آیا میدانید...

ایا میدانید بى‌خوابى سريعتر از بى‌غذايى موجب مرگ آدمى می‌‌شود

ایا میدانید هر فرد بطور متوسط يک سوم عمر خود را در خواب می‌‌گذراند

ایا میدانید تمامی فلزات بجز آنتیموان و بیسموت در مواقع انجماد حجمشان کاهش می یابدایا میدانید استرانسیم از

بقایای موجودات دریایی به دست می آید

ایا میدانید کادمیم فلزی سمی است که در ساخت باطری های خشک کاربرد دارد

ایا میدانید گالیم در دمای 30 درجه مایع می شود 

ایا میدانید اکسید کروم در ساخت نوار کاست و فیلم ویدئو استفاده می شود

ایا میدانید لیتیم در جامد کردن روغن های صنعتی کاربرد داردایا میدانید رادیم گرانترین فلز است

ایا میدانید رادار مخفف است و به معنای آشکار سازی و فاصله يابی به کمک امواج رادیویی است

ایا میدانید اب داغ زود تر از اب سرد يخ ميزند

ایا میدانید خنده موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شودایا میدانید سرعت گريز براى زمين 12 كيلومتر در ثانيه و

براى خورشيد 618 كيلومتر بر ثانيه است

ایا میدانید جرم هريك از سياهچاله ها بين 1 ميليون تا 1 بيليون جرم خورشيدي است

ایا میدانید بعد از مهبانگ دماي جهان در حدود 300ميليارد درجه كلوين رو به نزول گذاشت

ایا میدانید مواج راديويي بلند ترين طول موج را دارند كه به حدود 2 كيلو متر ميرسد

ایا میدانید بيشترين درجه حرارت ثبت شده برای انفجار بمب هيدروژني 100,000,000K است

ایا میدانید كمترين درجه حرارت ثبت شده برای نقطه ي جوش هليوم 273- C است

ایا میدانید نور ميتواند دور کره ی زمين (خط استوا) را 7.5 بار در 1 ثانيه طی کند. 

Do you know insomnia is faster Byghzayy kill man


Do you know the average person spends a third of his life in sleep


Do you know all metals except antimony and bismuth during solidification Hjmshan reduce marine debris is

made of strontium know Yabdaya
Do you know the toxic metal cadmium, which is used in the manufacture of dry batteries

Do you know gallium is liquid at a temperature of 30 degrees


Do you know of chromium oxide is used in the manufacture of video cassettes and video


Do you know the oil industry to use solid lithium metal is expensive radium know Dardaya


Do you know Radar is an acronym and means to detect and seeking the help of radio waves is


Do you know the hot water would freeze faster than cold water
Do you know Shvdaya laughter strengthens the immune system escape velocity of 12 km to 618 km per

second per second, and the sun i


Do you know any of the black hole mass of between 1 million to 1 billion solar masses is


Do you know the Big Bang, the temperature began to drop about 300 billion degrees Kelvin


Do you know the raging long radio wavelengths have to be about 2 km


Do you know the highest recorded temperature for the hydrogen bomb has 100,000,000 K


Do you know the lowest temperature recorded for helium boiling point 273 - C is


Do you know the light away from Earth (the equator) of 7.5 times over in

 

 



:: موضوعات مرتبط: جالب! , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد